segunda-feira, 7 de setembro de 2009

Used Aircraft Market - on Descend

All graphs by Aircraft Bluebook

OLDER BUSINESS JETS VALUES FALL



In going over pre-owned aircraft figures, Conklin and de Decker, an aviation consulting firm, finds that more than 25% of "older business jets" are currently for sale and that will have an impact on the business jet market and its recovery, with new designs leading the charge. For business jets built before the mid-1990s the company believes values are falling and "won't likely recover." This is due in part to their higher relative operating costs and lower economic useful life remaining that make these jets a tough sell "at nearly any price." Jets built from the mid '90s to the early 2000s "should see a mild recovery that may not happen until 2012, which complicates matters when it comes to resale. By then, many more new efficient alternatives should be available on the market while these older jets will be reaching their first decade in service. That said, Conklin & de Decker finds that the youngest jets will offer the best value and therefore "will recover first and strongest." The younger aircraft will be the group that is currently less than about five years old.
 
Jatos Executivos Antigos Valores Caem



Em examinando os números [valores] de aeronave usadas, a Conklin e de Decker, uma empresa de consultoria, acha que mais de 25% de "jatos executivos usados" estão atualmente à venda e isso terá um impacto no mercado de jatos executivos e sua recuperação, com novos planejamentos conduzindo os encargos financeiros. Para jatos executivos construídos antes da metade da década de 1990 a empresa acredita que valores estão caindo e "provavelmente não recuperarão". Isto é devido em parte aos mais altos custos operacionais deles e mais baixa vida útil econômica remanescente que fazem destes jatos uma vigorosa aceitação de venda "de longe qualquer preço". Jatos fabricados da metade dos anos 90 até o princípio da década de 2000 devem encontrar uma suave recuperação que pode não acontecer até 2012, o que complica o assunto quando ele vem para revenda. Até lá, muito mais novas alternativas eficientes devem estar disponíveis no mercado enquanto estes jatos mais velhos estarão atingindo a primeira década em serviço. Isso dito, Conklin & de Decker acha que [os mercados de] jatos mais novos oferecerão os melhores valores e por esta razão "recuperarão primeiro e mais firme". A aeronave mais nova será o grupo da que é atualmente menos de cerca de cinco anos velha.


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