quinta-feira, 9 de janeiro de 2020

Boeing 737-800 MAX training on Tablet before Accidents Criticized

Boeing’s proposal to skip flight simulator training for pilots when its grounded fleet of 737 Maxes is cleared to resume service is not an innocent one. Much of the criticism the company has faced is that the original training for the Max 8 for pilots who had flown previous versions of the 737 aircraft was an hour-long course on a tablet. This was part of a scheme by the company to reduce the cost of the new plane for airlines and minimize the time needed to get it into the air. Corners were cut in order to beat back a challenge from Boeing’s European-based rival Airbus, whose new short- and mid-range commercial jet was threatening to capture lucrative markets long dominated by the US giant as well as the rapidly growing Asian market.


PORTUGUÊS
A proposta da BOEING de pular o treinamento de simulador de voo para pilotos quando sua frota  de 737 Maxes no solo for liberada para retomar o serviço não é inocente. Grande parte das críticas que a empresa tem enferentado é que o treinamento original para o Max 8 para pilotos que haviam voado versões anteriores da aeronave 737 era um curso de uma hora em um tablet. Isso fazia parte de um esquema da empresa para reduzir o custo do novo avião para as companhias aéreas e minimizar o tempo necessário para obtê-lo no ar. As arestas foram aparadas para vencer um desafio da rival europeia AIRBUS, cuja nova aeronave comercial de curto e médio alcance ameaçava capturar mercados lucrativos há muito dominados pelo gigante dos EUA, bem como pelo mercado asiático em rápido crescimento.

Nenhum comentário:

Postar um comentário