Marie-Christine
Mairet-Cazin, simulator manager, talked about AC-1: "It's more of a
prototype. The interior looks just like a real cockpit, but the controls are
linked to PCs, not to actual moving parts. Today's aircraft are much more
technologically advanced than those of even 10 years ago. So one of the main
roles of AC-1 is testing functions such as the enhanced Brake to Vacate and
Runway Overrun Prevention System, two systems designed to reduce the chance
of accidents on runways."
|
Marie-Christine Mariet-Cazin, gerente de simulador, falou acerca do
[simulador] AC-1: “ Ele ‘e mais que um protótipo. O interior parece
exatamente com um cockpit real, mas os controles são conectados a
Computadores Pessoas [PC], não a partes móveis reais. Aeronaves de hoje são
muito mais avançadas tecnologicamente do que aquelas de até 10 anos atrás.
Assim uma dos papeis principais do AC-1 é testar funções tais como o realce
‘Freio para Evacuar’ e ‘Sistema de
Prevenção de Traspassar a Pista’, dois sistemas planejados para reduzir a
chance de acidentes nas pistas”.
|
COMMERCIAL AVIATION
INCIDENTS & ACCIDENTS
Photo by George Rocha
Over Rocky Mountains
43.000 feet
Las Vegas to Wichita
Those three tiny white spots
above horizon line were flights
coming from North to South.
They crossed ahead of us later.
Nenhum comentário:
Postar um comentário